Skip to main content

Blog: Combineer online en offline marketing

3 april 2020
Tegenwoordig gebeurt er veel online. Zeg maar gerust: heel veel. Iedere ondernemer heeft wel een website, zit op verschillende social media-kanalen, skypt of zoomt nu tijdens de coronacrisis en mailt en appt de hele dag door. Het is dus belangrijk dat je je richt op online marketing. Maar denk nu niet dat het online gebeuren volstaat. Offline gebeurt er óók heel veel. Denk aan kranten, huis-aan-huismagazines, flyers, radiocommercials, busreclame, abri’s, visitekaartjes. En noem het maar op. Het beste is om de combinatie in te zetten: dus offline én online. Zo zul je merken dat ze elkaar versterken. En zo bereik je je potentiële klant dus optimaal. In deze blog geven we je 2 voorbeelden hoe dit perfect werkt.
Tijdens een netwerkbijeenkomst deelt grafisch ontwerpster Anita visitekaartjes uit. Een fijne tool om meteen indruk te maken bij een potentiële klant. Het visitekaartje gaat mee naar het kantoor van Bert. Hij kijkt er nog eens goed naar, maakt een connectie met Anita op social media en bergt het kaartje mooi op in een map. 4 maanden later – zolang kan het duren – ziet diezelfde Bert op Facebook een post van Anita voorbijkomen over het ontwerpen van flyers. En je raadt het misschien al: Bert heeft flyers nodig en een advertentie. Hoe het verder gaat, kun je wel raden, toch?
Stefanie heeft niets met sporten. Kost te veel tijd, is te veel gedoe, zijn te veel spiegels, is te veel zweet van anderen. Ze moet wel iets doen, maar ze ziet overal beren op de weg. Totdat ze een flyer in de bus vindt over een sportconcept waar je in je uppie kunt sporten op een vast tijdstip per week en met een personal trainer. Dat lijkt haar in principe wel wat. Maar ze heeft er nog nooit van gehoord, dus ze gaat eerst op onderzoek uit. De website spreekt haar wel aan, maar ze is nog niet helemaal overtuigd. Ze besluit de pagina van deze sportschool te gaan volgen op Facebook. In de weken erna ziet ze geregeld posts voorbijkomen die haar triggeren en ook in magazine Vivere leest ze een heel interessant artikel. Ze heeft nog maar een klein zetje nodig… een TV-commercial zet haar uiteindelijk aan om zich aan te melden voor een proefles.
Dat is de kracht van de combinatie van online en offline marketing!
Zie je dit wel zitten? Wil je meer weten? Behoefte aan een afspraak?
Neem dan contact op met Pascal Ketelaars van Vivere.