5 Redenen waarom u zou moeten adverteren in vakbladen
Tegenwoordig hebben consumenten razendsnel toegang tot vele vormen van media, via bijvoorbeeld internet, apps en videostreaming. En deze ontwikkelingen veranderen net zo snel als de vraag van de consument. Maar ondanks de veelgehoorde mening dat print ‘dood’ is, blijft de vraag naar gedrukte media erg groot. Deze vraag omvat alle platforms en formaten die tijdschriften gebruiken om hun inhoud te verspreiden.
Onderschat print niet, en laat het zeker nog niet in de steek! Geprinte vakbladen zijn altijd sterke ROI-performers geweest in een door adverteerders gesponsorde marketing mix, en dit wordt de laatste jaren ook nog versterkt door andere media die print versterken.
1. Beter geheugen
Lezen op papier gaat langzamer en ‘dieper’, de lezer onthoudt de inhoud daardoor beter. Terwijl het lezen op het scherm sneller is en men vaker in de ‘scanmodus’ staat. De lente van de tekst is dus een zeer belangrijke factor. Als een tekst lang is, kiezen mensen sneller voor een gedrukte versie om zorgvuldiger te lezen. Waarschijnlijk zal dit ook één van de redenen zijn waarom veel scholen liever met boeken werken dan met tablets of andere digitale apparaten.
2. Betere focus, minder afleiding
Bij het lezen op papier kan de lezer zich beter focussen, is er minder afleiding en is er minder risico op onderbreking of multitasking. Denk maar eens alle pop-ups, meldingen en andere afleidingen die je krijgt tijdens het lezen op je smartphone, tablet of laptop. Zelf werk ik vaak op twee schermen, waarmee afleiding van het tweede scherm altijd op de loer ligt bovenop alle andere mogelijke afleidingen.
3. Lange termijn geheugen
Lezen op papier wordt op grote schaal geassocieerd met een betere overdracht naar het langetermijngeheugen en een beter begrip van de essentie van het verhaal.
4. Multi-sensorische ervaring
Het begrip en geheugen wordt verrijkt door multi-sensorische ervaring van het vasthouden en ruiken van papier tijdens het lezen van gedrukte inhoud, wie houdt er nou niet van de geur van een pas gedrukt magazine?
5. Neurale activiteit
In het geval van adverteren activeert printreclame neurale activiteit die samenhangt met gevoelens van verlangen en beloning, waardoor de lezer zich goed gaat voelen. Zorg ervoor dat je een behoefte creëert die de consument kan vervullen, dit kan bijvoorbeeld een behoefte aan meer informatie-, of de noodzaak om iets te kopen zijn. Zodra de behoefte is vervuld, zal de consument zich beter voelen van de dopamine dat in de hersenen vrij komt.
Takeaways
Kijkend naar de bovenstaande punten, zien we een duidelijk verschil tussen gedrukte en digitale advertenties. Ons advies: combineer beide in je marketingmix! Negeer de vraag naar informatie in gedrukte vorm niet, maar gebruik het om meer diepgaande content te delen op het moment dat de consument hier klaar voor is, namelijk tijdens het lezen van een magazine! Het lezen van gedrukte inhoud maakt de consument meer betrokken, beter geconcentreerd en beter in staat om de geboden informatie te verwerken. Gebruik dit voor het selectief plaatsen van advertenties, artikelen of case study’s over je product of merk.
Combineer de voordelen van gedrukte media met de snelle manier van informatie verwerken op digitale schermen en creëer de prefecte marketingmix voor jouw bedrijf!
Bron=: Acquimedia